• -10%
  • 10%
F-CALCIUM D3
zoom_out_map
  • -10%
  • -10%
  • F-CALCIUM D3

F-CALCIUM D3

18,00 zł
16,20 zł Zniżka 10%
Brutto

Wspomaga zdrowie kości i zębów+ Vit D3 pomaga wchłanianie i wykorzystanie wapnia w organizmie.

Obecnie 1 Przeglądających online
Ilość
Ostatnie sztuki w magazynie
favorite
0

Suplement diety F-CALCIUM D3 zawiera wapń (cytrynian) oraz witaminę D3 z lanoliny w formie proszku.

DZIAŁANIE

Wapń wraz z witaminą D wspomagają utrzymanie zdrowych kości i zębów. Wspierają również funkcjonowanie układu mięśniowego. Witamina D pomaga we wchłanianiu i wykorzystaniu wapnia a także w utrzymaniu jego prawidłowego poziomu we krwi.


SKŁAD PRODUKTU

Porcja dzienna 1,3 g zawiera (referencyjna wartość spożycia %):
Cytrynian wapnia- 1 300 mg, w tym: wapń- 273 mg (34 %),
Witamina D (D3)- 5 µg (100 %).


Składniki: wapń (cytrynian wapnia), witamina D (cholekalcyferol).

Zawartość opakowania netto: 78 g.
Ilość porcji w opakowaniu: 60.


SPOSÓB UŻYCIA

1. Wsypać 1 porcję (1 płaska miarka) do suchego naczynia.
2. Dodać 200 ml wody lub innego napoju i wymieszać.

Uwaga- związki wapnia są trudno rozpuszczalne w wodzie. Po przygotowaniu produktu może powstać osad. Spożyć 1 raz dziennie w trakcie posiłku. Przed spożyciem energicznie wstrząsnąć pojemnik.


ŚRODKI OSTROŻNOŚCI: Nie należy przekraczać zalecanej dziennej porcji do spożycia w ciągu dnia. Produkt nie może być stosowany przez kobiety w ciąży, karmiące i dzieci bez konsultacji lekarskiej. Produkt nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Nie stosować w przypadku uczulenia na którykolwiek ze składników. Zalecamy zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia.

Dawka Wiedzy

Wapń (Ca) jest głównym składnikiem mineralnym w organizmie człowieka. Około 99% wapnia znajduje się w kościach i zębach, których jest podstawowym materiałem budulcowym. Pozostała ilość tego pierwiastka zawarta jest w tkankach miękkich oraz w płynach ustrojowych (4). Do prawidłowego wchłaniania i wykorzystania wapnia przez organizm człowieka niezbędna  jest odpowiednia ilość witaminy D i K2. Ważną rolę w zachowaniu prawidłowej gospodarki wapniowej w organizmie spełnia także odpowiedni stosunek wapnia do fosforu w diecie. Jest on zróżnicowany w zależności od wieku. Źródłami wapnia są: produkty mleczne, orzechy, pestki słonecznika, nasiona sezamu, warzywa zielone (gorczyca, kapusta warzywna, kalarepa), brokuły, drożdże piwne, suszone figi, kapusta, zielone warzywa liściaste.

Funkcje wapnia:

Znaczenie wapnia dla układu szkieletowego zostało wielokrotnie podkreślone przez badania naukowe. Pomaga utrzymać gęstość kości głównie ze względu na udział w składzie strukturalnym tkanki kostnej, która cały czas jest budowana przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu tego pierwiastka we krwi (1,4). Krzywica (zaburzony wzrost
i zniekształcenia kości u dzieci) oraz demineralizacja kości (rozmięknienie kości u osób dorosłych) są bezpośrednim skutkiem długotrwałych niedoborów wapnia w diecie. Szereg badań wskazuje, że suplementacja wśród kobiet po menopauzie może zmniejszać tempo utraty tkanki kostnej i przypadki złamań kości w wyniku osteoporozy (4).
W przeprowadzonych badaniach kobiet ciężarnych z nadciśnieniem stwierdzono, że odpowiedni poziom wapnia w diecie w okresie ciąży powoduje obniżenie ciśnienia tętniczego (skurczowego jak i rozkurczowego)(1,3). Stężenie wapnia w błonie komórki nerwowej decyduje o ilości uwalnianych określonych neuroprzekaźników. Ma to wpływ na wrażliwość i drażliwość nerwów. Niedobór wapnia może więc prowadzić do tężyczki, która objawia się nadmierną pobudliwością nerwowo-mięśniową. Funkcjonowanie układu mięśniowego również w dużej mierze zależy od wapnia. Wapń uczestniczy także w produkcji energii pobudzającej skurcze tkanki mięśniowej.

Wapń:

- przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi,
- przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego,
- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni,
- pomaga w utrzymaniu prawidłowego przekaźnictwa nerwowego,
- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu enzymów trawiennych,
- bierze udział w procesie podziału i specjalizacji komórek,
- jest potrzebny do utrzymania zdrowych kości,
- jest potrzebny do utrzymania zdrowych zębów.

Wskazania do suplementacji wapnia:

- przy leczeniu oraz zapobieganiu osteoporozy i osteopenii,
- u małych dzieci w okresie rozwoju układu kostnego,
- w ciąży z podwyższonym ryzykiem ciśnienia tętniczego,
- przy kurczach i drganiach mięśni,
- przy skłonnościach do wysokiego ciśnienia spowodowanego zbyt dużą ilością soli w organizmie,
- dla osób z upośledzonym procesem krzepnięcia krwi.

Witamina D3 (cholekalcyferol) wytwarzana jest w skórze pod wpływem promieni słonecznych (UV) w okresie od kwietnia do września, w słoneczne dni między godziną 10:00-15:00. Z badań epidemiologicznych wynika, że ze względu na położenie geograficzne i klimat Polski oraz nadużywanie kremów z filtrem UV, ponad 90% populacji naszego kraju ma deficyty witaminy D3, dlatego codzienne jej zażywanie odgrywa ogromną rolę w zapobieganiu wielu schorzeniom przewlekłym (6). Suplementację należy rozważyć w miesiącach jesienno-zimowych, ale również wiosenno-letnich dla osób, które ze względu na tryb pracy czy życia nie mają możliwości przebywania na słońcu.

Funkcje witaminy D3:

Witamina D3 odgrywa ogromną rolę w dbaniu o zdrowy układ kostny i zęby, gdyż wspomaga wchłanianie oraz wykorzystanie wapnia i fosforu. Konsekwencją jej niedoborów jest upośledzenie mineralizacji kości, a więc wysokie ryzyko chorób tj: krzywica, osteopenia i osteoporoza. W związku z tym, że witamina D3 odpowiada za utrzymanie prawidłowego stężenia wapnia we krwi, który jest niezbędny w procesie przechodzenia impulsu nerwowego i skurczu mięśni, wpływa także na prawidłowe działanie układu nerwowego i mięśniowego (4).Witamina D3 w połączeniu z wapniem może pomóc w profilaktyce nadciśnienia tętniczego i chorób z nim związanych (1). Ponadto witamina D3 jest odpowiedzialna za utrzymanie prawidłowego poziomu białka, które wchodzi w skład "dobrego" cholesterolu HDL. U osób z wyższym poziomem cholekalcyferolu we krwi stwierdzono wyższy poziom HDL (w porównaniu do osób z niskim poziomem tej witaminy w surowicy). Udowodniono, że witamina D3 jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania komórek β wysp trzustki. Witamina D3 działa stymulująco na wydzielanie insuliny, a co za tym idzie- utrzymuje prawidłowe stężenie glukozy we krwi, przez co może zapobiec cukrzycy typu II (1). Co ważne, wpływ witaminy D3 na działanie insuliny w komórkach mięśni szkieletowych i tkanki tłuszczowej jest również zależny od wapnia. Odpowiedni poziom witaminy D3, jest kluczowy dla zdrowia alergików. W chorobach alergicznych cholekalcyferol zwiększa produkcję przeciwalergicznych i przeciwzapalnych cytokin wytwarzanych przez komórki immunologiczne, które mają działanie silnie przeciwzapalne i przeciwalergiczne. Osoby z chorobami alergicznymi tj. katar sienny, astma oskrzelowa, czy osoby z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc powinny utrzymywać odpowiedni poziom witaminy D3, ponieważ jej niedobór, zwiększa ryzyko wystąpienia infekcji dróg oddechowych (3). Witamina D3 ma duże znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i dobrego samopoczucia. Odpowiedni poziom witaminy D3 może chronić przed depresją, obniżonym nastrojem czy otępieniem. Niski poziom witaminy D3 może powodować dyskomfort, uczucie zmęczenia, przygnębienie charakterystyczne dla okresu jesienno-zimowego (4). Badania wykazały, że dostateczna suplementacja witaminą D3 podczas ciąży może znacząco zmniejszać liczbę powikłań, w tym cięć cesarskich, nadciśnienia ciążowego oraz chorób współistniejących w czasie ciąży (5).

Witamina D3:

- pomaga w prawidłowym wchłanianiu/wykorzystywaniu wapnia i fosforu,
- pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu wapnia we krwi,
- pomaga w utrzymaniu zdrowych kości,
- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni,
- pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów,
- pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego,
- bierze udział w procesie podziału komórek.

Wskazania do suplementacji witaminy D3:

- okres jesienno-zimowy ze względu na brak syntezy przezskórnej w w naszej szerokości geograficznej,
- okres wiosenno-letni, osoby narażone na niedobór witaminy D ze względu na tryb życia - uniemożliwiający syntezę przezskórną (praca biurowa, szkoła),
- okres ciąży i laktacji,
- u osób starszych, ze względu na słabnącą wraz z wiekiem możliwość wytwarzania witaminy D przezskórnie,
- osteoporoza i osteopenia,
- młody wiek, ze względu na intensywny wzrost i zwiększone zapotrzebowanie.

Źródło:http://www.formeds.com.pl/ 

5902768866001
2 Przedmioty
2020-10-01

Specyficzne kody

chat Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.